keskiviikko 8. lokakuuta 2014

BH-koe: Hylätty (ohjaaja keskeytti)

Noniin, viikonlopusta on toivuttu ja todettu, että koira teki parhaansa, mitä siinä tilanteessa pystyi ja ohjaaja puolestaan lähti takki auki-meiningillä liikenteeseen.

Käytiin siis kokeilemassa BH-koetta sunnuntaina. Vähän tottisteltiin Brimin kanssa odotellessa, se oli hyvässä vireessä. Toki toiset koirat kiinnostivat. Mentiin numerolla kuusi, joten me oltiin ekana paikkamakuussa. Jännänkakkaa oli housussa, kun jätin Brimin paikalleen. Tovin odottelun jälkeen kuului tuomarin huuto: "Ohjaaja, kytke koira!" ja kun käännyin takaisin koiraan, se oli noussut ylös ja hiimannut yli kolme metriä paikaltaan minua kohti. Nappasin sen kiinni ja mentiin kentän laidalle odottamaan. Siellä pistin paikkamakuuseen, josta Brimi pomppi ylös vähän väliä.

Tästähän se pakka alkoi leveämään. Mentiin seuraamiskaavion aloituspaikkaan. Saatiin lupa lähteä liikkeelle. Brimi tarjosi kontaktia, mutta nokka karkasi maahan, silmät paikkamakuussa olevaan koiraan ja seuraamispaikka vaihteli. Jouduin kerran pysähtymään ja palauttamaan paikalleen uudella käskyllä.

Täyskäännöksessä alko pakka olla jo ihan levällään. Siinä kun olin kääntymässä Brimi ehti mun edelle, joten käännöksessä kiersi mun takaa eikä me ikinä tehdä käännöstä sillä tavalla! Päässäni huusi ääni: "Ei näin, ei näin!" Viimein homma karkas lapasesta siinä, kun juoksuaskelten jälkeen unohdin hitaan kävelyn. Pysähdyin ja ilmoitin tuomarille keskeyttäväni.

Olisinhan minä voinu jatkaa, rämpiä suossa kaavion loppuun, mutta hylsyhän sieltä olisi silti tullut. Enkä minä halua sellaista rimaa hipoen-tulostakaan, jonka pari koirakkoa sai. Hyvähän se on itsensä palauttaa välillä maahan, sillä eihän mitenkään kahdessa viikossa voi saada pakkaa niin kasaan, että sillä läpäistään BH-koe! Varsinkin kun minä olen ensikertalainen.

Vaan mepä ei luovuteta. Aletaan treenata kovemmin ja huolellisemmin. Enemmän häiriötä ja vaihtelevia paikkoja. Sitten alkukesästä uudestaan hommiin, niin kyllähän me se koe suoritetaan mennentullen!

2 kommenttia:

  1. Semmosta sattuu, onneksi tuomari oli ilmeisesti ymmärtäväinen keskeytyksestä? Ettei alkanut vänkäämään, että pitää suorittaa loppuun? Miten ne toimi sitten sen parin paikallamakuun kanssa, riittikö tuo vai tuliko sille nollakoira? Tsemppiä teille treeneihin ja seuraavaan kokeeseen!

    VastaaPoista
  2. Tuomari ei vastustellut ollenkaan. Oli vain vähän hämmentyneen näköinen :) Paikkamakuu toisen koiran osalta riitti sen verran, mitä meidän suoritus kesti. Kiitän!

    VastaaPoista