sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Humputtelua sunnuntain ratoksi

Eilen käytiin katsomassa BH-koe, jossa oli mukana tuttavani koira. Surkeesti vaan myöhästyttiin, sillä tuttava oli heti ensimmäisenä ja me tultiin paikalle, kun kentällä oli kolmas pari jo menossa. Näin kuitenkin, miten homma toimii, mikä on tulevaisuutta ajatellen aivan hyvä. Eipähän kummittele se koe mielessä jonain mystisenä salariittinä.

Tänään oli niin hieno ja lämmin syysilma, että suunnattiin vaunut lasten kanssa läheiselle jalkapallokentälle tottishommiin. Meitsi on kyllä ihan fiilareissa aina, kun pääsee koiran kanssa puuhailemaan! Tällä kertaa värväsin vanhimmaisen kuvaamaan vähän suorituksia.

Taas sitä perussettiä: seuraamista, luoksetuloa ja paikkamakuuta. Paikkamakuussa kentän toisella laidalla hiimaili omistajansa kanssa collie, joka sai kunnian toimia häiriökoirana. Mun pitää treenikassiin laittaa taskupeili, mistä voin kytätä Brimin tekemisiä. Ei tarvi sitten treenissä pyöriä ympyrää, vaan voi rauhassa keskittyä siihen selin seisomiseen.


Palkkaa olen välillä jättäny tuonne kentän laidalle ja sitten ollaan suorituksen päätteeksi iloisesti kirmattu yhdessä pätikkää riuhtomaan. Saan minäki vähän juoksuaskelia ottaa. Paikkamakuussa taas oon pitäny ruokaa. Ostin varsin Lidlistä kissanruokapusseja ja sellanen kun tuntuu olevan Brimin suurinta herkkua, olen sitä käyttänyt palkkana. Joko ollaan kipastu autolle paikkamakuun jälkeen syömään tai sitten oon tarjoillu sen heti palattuani Brimin luo. Wörkkii minusta ihan hyvin.

Loppuhumputteluna opeteltiin piilonkiertoa. Tätähän me ollaan kotona treenattu tuolin kanssa ajatuksena, että voin hyödyntää liikettä agilityn takaakierroissa, vaan voipahan tuota treenata IPOakin varten! Hienosti Brimi oppi tempun ja saatiin siihen jo mukavasti vauhtiakin, kun pätikän kanssa olin kierron toisella puolella vastassa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti