maanantai 16. tammikuuta 2017

Kokeiluja ja uusia ajatuksia

Tänään oli ohjattu tottis vuorossa. Virittelin ajatusta kokeilla seuraamiseen uutta tuulta lauantain koulutuksen pohjalta, mutta en saanut ajatusta vielä hiottua niin, että sitä olisi voinut kokeilla käytännössä. Palaamme siis tähän vielä.

Sen sijaan otin noutoa, kun kerran kentälle oli sijoitettu hyppyeste. Otin parit vauhtinoudot, joiden jälkeen otin koko noudon. Todettiin porukalla, että ote elää edelleen, mutta. Toinen ohjaajista ehdotti, että kerran me ollaan Brimin kanssa kokeiltu vaikkajamitä noudon suhteen, pitäisikö minun täydellisen otteen sijaan hyväksyä tuo hivenen vajaa. Kysehän ei olisi kokeeseen mentäessä kuin muutamasta pisteestä. Lisäksi hän otti esille sen pointin, että Brimi luultavasti vähän paineistuu minun ärtymyksestäni, mutta jos hyväksyisin vajaan otteen ja antaisin elimen otsassani kutistua, voisi sekin vaikuttaa myönteisesti otteeseen. On minulla noudon suhteen vielä yksi konsti, jota kokeilla, mutta vetäjän pointti oli hyvä.

Mainitsinkin viime postauksessa Brimin palkkariippuvuudesta. Se ei noteeraa minun suullista kehua, vaan tahtoo palkan. Ei jää tilttiin, mutta selkeesti tekee enemmän työtä palkalle kuin minulle. Tämä oletettavasti vaikuttaa koiraan myös kokeessa.

Lauantaina tehtiin nuorelle rotikalle luopumista pallosta. Päätin tätä vähän soveltaa ja virittelin oman harjoitukseni. Brimi oli perusasennossa, palkkana magneettipallo kiinni minun selkäpuolella. Otettiin aivan lyhyt pätkä seuraamista, joka loppui perusasentoon. Kehusta Brimi pakitti puolimetriä, että näki pallon, mutta kun en antanut palkkasanaa, se ei käynyt palloon kiinni. Ajatukseni oli odottaa, että Brimi kääntää katseen pois pallosta minuun. Peilin kautta näinkin, miten sen katse porautui minun takaraivoon ja viimeisessä setissä se kurkkasi jo kainaloni alta.

Arvelin tätä jatkaa, mutta ensi kerralla otan liinan avuksi, jotta voin estää pakittamisen. Lisäksi otan kehua enemmän mukaan, jotta kontakti ja paikka pysyvät siinäkin ja Brimi oppisi, että tekemällä töitä mulle (ts. pitämällä kontaktia), saa palkan. Jahka pidemmälle edetään, palkka siirtyy piiloon/jää toisinaan pois/what ever. Saas nähä, miten tuossa käy.

Raimoki oli messissä. Tehtiin sille kapulajuttuja. Pitää sitäki liikettä funtsia ja pähkäillä, miten tuosta jatkan. Ei se ihan toimi, niinku olen ajatellut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti