perjantai 5. elokuuta 2016

Vielä kaksi viikkoa!

Enhän minä jaksa tätä uutista pihdata enää pitemmälle :D Meille on tulossa uusi perheenjäsen, sellainen karvainen! Kyseessä on - tottakai - koiranpentu. Jatkan samalla linjalla eli lyhkäsissä hollanninpaimenkoirissa, mutta vaihdan sukupuolta ja tulossa on tällä kertaa uros. Pentu on Hevossaaren kennelin kasvatti, yhdistelmästä Havrevingens Koda x Just in Case of Flying Attacks. (tämä). Lajina meillä tulee olemaan pääasiassa suojelu.

Minunhan ei pitänyt pentua ottaa, ennenkuin Brimi eläköityy, vaan minkäs teet, kun kohtalo puuttuu peliin! Tämä yhdistelmä on nimittäin sellainen, että silloin kun Aada-emä tuotiin Suomeen, arvelin sen astutettavan Kodalla, jos kaikki menee putkeen. Silloin jo mietin ja haaveilin, että siinäpä olisi mielenkiintoinen yhdistelmä, mistä haluan pennun itselleni. Sitten kun minulle selvisi, että tämä yhdistelmä ollaan toteuttamassa, ei minun tarvinnut kauaa jahkata, soitanko kasvattajalle vai en!

Kyllähän minua jännittää! Ensimmäinen holskupentuni! Luulen, että minulla on suunnitelmat aika selvillä sen suhteen, mitä pennulta haluan ja mistä lähden liikkeelle sen kanssa. Ehkä. Voihan ne vielä lennossa muuttua :D Mutta näin päällisin puolin olen miettinyt asiat ja valmistautunut mielestäni paremmin kuin Brimiä hankkiessani. Ja onhan minun taitoni koiranohjaajana kehittyneet niistä ajoista huimasti! Aion noudattaa tässäkin työelämässä hyväksi havaitsemaani ohjenuoraa: Näytä siltä, kuin tietäisit, mitä olet tekemässä. Ollaan kuiten Brimin kanssa touhutessa saatu monesti noottia siitä, että koira ei ole varma siitä, mitä siltä haluan. Tätä yritän välttää pennun kanssa.

Ajankohta pennun otolle on minusta optimaalinen! On vielä kesä, joten sisäsiistiksi opettaminen on helppoa. Jälkihommiin saadaan helposti tehtyä pohjat ennen talvea ja samoin päästään metsään lenkille harjoittelemaan koordinaatiota, lähelläpysymistä ja mitä näitä nyt vielä on. Työttömyys ei ole kivaa, mutta se etu siinä on, että päästään hyvin alkuun monilla osa-alueilla, kun ei ole työt haittaamassa harrastustoimintaa.

Tarvikkeita minun ei pitänyt haalia, kun kotona on jo kaikkea. Mutta satuinpa eilen Canis&Catuksen sivuille ja siellä oli vaikka ja mitä tarjouksessa! Laitoin sitten tilaukseen nahkarätin ja -patukan ja tänään Hankkijalta ostautin pentupannan ja minipienen kapulan (<3) pitoharjoituksia varten. Remminkin olen hankkinut ja lussutuspallon. Nyt yritän vakuuttaa itselleni, että yhtään enempää ei tarvita. Pitää vaan nurkista ja kaapeista kaivella Brimin lelut esille, jotta ne on sitten hollilla pentua varten. Autonkin ehkä joudun nyt siistimään, jotta sinne mahtuisi lainaamani pentuhäkki.

Niin, onhan sillä pennulla jo nimikin: Rai(mo) <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti